پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251269
اختلالات امروز در اينترنت نتيجه عدم توجه به زير ساخت ها در ۱٠ سال گذشته است
تاریخ انتشار : 1400/12/04 09:58:39
نمایش : 950
احمد راستينه نماينده مردم در شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه در ۱٠ سال گذشته توجه چنداني براي تقويت زيرساخت ها جهت شبکه ملي تبادل اطلاعات انجام نشد و امروز اين شبکه با اختلالات فراواني روبه رو شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد راستينه نماينده مردم در شهرستان هاي شهرکرد،  سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز اظهار کرد:  متاسفانه در ۱٠ سال گذشته توجه چنداني براي تقويت زيرساخت ها جهت شبکه ملي تبادل اطلاعات انجام نشد و امروز اين شبکه با اختلالات فراواني روبه رو شد. 
 
وي تصريح کرد:  در ۱٠ سال گذشته متاسفانه تمام تمرکز دولت بر ارتباطات خارجي و به اميد حل شدن مذاکرات برجامي سبب شد که برخي شرکت هاي خارجي بازار انحصاري تامين تجهيزات ارتباطي ما را بدست بگيرند. 
 
وي ادامه داد:  امروز به خاطر بهانه تحريم بسياري از تجهيزاتي که مورد نياز توسعه زير ساخت هاي ما و افزايش ارتقا کيفيت ارتباطات همراه و اينترنت و شبکه هاي ارتباطي ماست به بهانه تحريم به کشور ما داده نشده و  زير ساخت ها و تجهيزات ما با مشکل روبه رو است. 
 
راستينه بيان داشت:   زيرساخت هايي که بايد در ۱٠ سال گذشته متناسب با توسعه شهرها و روستاها و افزايش ظرفيت لازم براي بهره مندي از فضاي مجازي،  خصوصا در دو سال اخير که به علت کرونا گرايش مردم براي تامين نيازمندي هايشان به شبکه فضاي مجازي بيشتر شد،  در طول ۱٠ سال گذشته اين زير ساخت ها مورد غفلت قرار گرفت و ظرف ۳ سال گذشته که کرونا در کشور فراگير شد و مردم براي تامين نيازها از شبکه هاي فضاي مجازي، به ميزان افزايش نياز و تقاضا از بهره مندي پهناي باند از شبکه هاي ارتباطي زيرساخت هاي ما ارتقا پيدا نکرد و تجهيزات مورد نياز تامين نشد. 
 
وي افزود:  اين بي تدبيري که در سال هاي گذشته انجام شد و اين گره زدن نيازمندي هاي داخل کشور به شبکه هاي خارجي و چند شرکت انحصاري سبب شد که در تامين مايحتاج شبکه هاي اجتماعي دچار مشکل شويم. 
 
راستينه تشريح کرد:  امروز جريان شبکه هاي معاند به گونه اي در مورد اين موضوع نقش آفريني مي کند که با تعمدي نشان دادن کار و گره زدن آن حقوق کاربران فضاي مجازي که اين طرح در مجلس مورد بررسي است، باز هم فضاي جامعه را به سمت انچه که مد نظر خود براي مقابله با نام گذاري در فضاي مجازي است را سوق دهند. 
 
وي در ادامه گفت:  وظيفه دولت ها اين است که با سرمايه گذاري به موقع و توسعه زير ساخت ها و همچنين ايجاد شبکه ملي اطلاعات با استفاده از ظرفيت هاي داخلي هر روز ظرفيت هاي بيشتري را براي بهره مندي مردم از فضاهاي مجازي فراهم کنند.
 
انتهاي پيام/۱٠۲٠ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html